Sada ili nikada


MaMagare
Tražila sam neke stare nalaze i u tom ćumezu naiđem na nalaze kada sam ostala trudna. Datum, 27.5.2013., piše da pacijentica dolazi radi trudnoće (slučajne, neplanirane). I nasmijala sam se od srca jer je odmah iza toga stajao papir od prethodnog pregleda, iste godine, samo 18.2. Znate što piše u nalazu? Pacijentica planira trudnoću, propisani vitamini. Zato sam se i nasmijala jer sam pomislila 'kakva si ti kukavica, Majo!' Točno se sjećam kako sam od Nove godine elegantno prestala s kontracepcijom, odlučila da sam spremna i krenula u planiranje. Ali sam zato fino ostala preneražena kad sam saznala da sam, zamisli samo, trudna!! Nikada neću zaboraviti taj osjećaj čistog straha. Ja sam htjela i planirala ostati trudna, sve je to bilo ok, ali da ću uistinu ostati trudna - to mi je nekako pobjeglo.

Vjerujem da je to osjećaj koji poznaju sve žene - kao, imale bismo djecu, ali kada se plus ukaže na testu, mozak se smrzne. Obuzme te osjećaj sveopće panike jer 'što sad? i kako sada dalje? i OMG jesam li ja sposobna imati dijete?!' Sve sjedne na svoje mjesto s vremenom i zaboravi se hrpa detalja koji su u tom trenu djelovali strašno bitno. Ali nikada neću zaboraviti koliki se točno strah nalazi u nama kada zapravo krenemo u tu avanturu. Jer to je nešto odakle uistinu nema povratka, a bogme, ni nikakvih garancija. I opet se nalazim na tom raskrižju. Kao, mogla bih možda razmisliti o tome da u teoriji imam još jedno dijete. Niste primijetili sve ove 'možda', jelda? Jer generalno imam osjećaj da je sada vrijeme za to. Još uvijek sam u 'mama' fazi kada mi odgovara boravak s djecom, usporavanje života i posao 'skrbi' za mala bića. Morana je dovoljno velika tako da me više ne treba neprestano, a dovoljno mala da ipak bude povezana s idućim djetetom. A i nekako nikada nisam ozbiljno uzimala u obzir ideju da ostane jedinica.

Ali.
Treba skupit muda i ostat trudna ponovno. Što ako bude komplikacija? Hoću ja to moći? Što ako Morana bude ljubomorna? Što ako sam nesposobna istovremeno se brinuti za dvoje djece? Što ako bude boležljivo? Ili ne daj bože - ne bude spavalo po noći? Što ako ne bude dojilo? Što ako ostanem prasica poslije poroda? Kako se uopće rodi dijete u drugoj zemlji? Kad se stigne provoditi kvalitetno vrijeme sa starijim djetetom i brinuti se za mlađe? Kad ću se naspavati u životu? Što ako mi Morana bude zapostavljena? Što ako drugo dijete ne bude simpatično kao prvo? Možemo li nas dvoje preživjeti dvoje djece? Kada ćemo onda u životu otići negdje sami? Koliko košta vrtić/škola/odjeća/razne aktivnosti?... Jesam li luda? Vrlo vjerojatno.

Svejedno ponekad imam osjećaj da postoje samo dvije kategorije ljudi - oni koji imaju djecu slučajno i oni koji izbudale dok se napokon odluče! I to je moj najveći problem, moja najveća mana s kojoj se borim cijeli život, ta potreba da donesem 'ispravnu odluku' iako sam svjesna toga da u odraslom životu nema mnogo crno/bijelih izbora i nema točnih ili netočnih odluka. Sve je onako kako si sami posložimo. Treba samo dobre organizacije, malo sreće i - muda. I gledam sve te ljude s drugim, trećim djetetom i ne mrdam nigdje jer se stalno bojim da je moja Morana slučajno pogođena, u svim pogledima divna, i da nema šanse da se tako nešto ponovi. A tu ni ne ulazim u svoje nesigurnosti kao 'to je Morana dobra pa je lako biti dobra mama s njom' i sl. Hoću li ponovno napominjati stagniranje nepostojeće karijere? Bolje ne.

I tako, iz dana u dan, važem i razmišljam i pišem 'za i protiv' liste. I sve, kao, nešto bih, nešto planiram i slažem kockice u glavi. Ali sve mi se čini da ću opet otići kod ginekologa i 'planirati trudnoću', a onda past sa stolice od šoka i razmišljati 'KAKO SE TO DOGODILO?!' Ahahahaha, ali neka, nema veze, valjda to i je ta neka 'radost života' u koju svi vjerujemo!

Misusovo, rado ću poslušati vaše savjete i iskustva o tome kako ste se odlučili na drugo, treće, peto, jedanaesto dijete i zašto je to bila najbolja odluka ikada! ;)

Labels: , , , , , , , , , , , ,