Sex naš svagdašnji

kondom
Mara Dyer
Naučila sam već da se ovdje nagrađuje moja iskrenost. Polako smo razbili mit o majčinstvu i malo po malo dotičemo se svih škakljivih tema. I ugodnih i neugodnih, i priznajemo čega se sramimo i objavljujemo na sva zvona čime se ponosimo. Ali 'svetost braka' još uvijek je nešto u što se teško petljamo. Tako i vidim da se moja iskrenost nagrađuje - brojke mi se vrte oko par tisuća čitanja neprestano, ali kada same od sebe skoče preko 20.000, znam već i sama da se radi o bračnoj temi. Možemo o pelenama i zločestoj djeci, možemo o upaljenim dojkama i vikendima kada zaboravimo da smo majke - ali nemoj, majketi, da moramo o braku otvoreno i bez zadrške! Jer nezgodno je pred ljudima. Još će misliti da imamo problema! Postoji samo jedan problem - ima tema o kojima moramo koliko god one nezgodne bile! Pa da nam svima bude lakše, krenut ćemo diskretno i sigurno.

Jedan od tih problema na koji sam uvijek bila osjetljiva je pitanje kontracepcije. Sjećam se živopisno svojih srednjoškolskih dana kada sam ja imala 'cool mamu koju smijem sve pitati' pa sam imala ulogu lokalnog plemenskog starješine. One zabrinute dolaze i pitaju, ja prenosim svemoćnoj majci, a onda se vraćam s mudrim odgovorima. I nije se tu radilo samo o kontracepciji! Pitanja na koja sam odgovarala već tada u mladoj dobi crtala su upitnike iznad moje glave. Često, vrlo često, s tom istom 'cool mamom' sam ostajala pričati do kasno u noć, nakon odgovaranja na sva goruća pitanja, o tim djevojkama, djevojčicama koje su dolazile mene pitati smiju li se prati za vrijeme menstruacije. I moja mama svaki puta pažljivo mi je govorila da nisu one krive. Jednostavno odrastaju u takvoj sredini. Ali poticala me na to da znam da je bolje neka pitaju mene nego da ne znaju. Možete i zamisliti kakva pitanja sam sve prošla, ali tako i sama štošta naučila.

Nekako se taj moj status 'dežurnog psihologa, farmaceuta amatera i duhovnog vođe' zadržao do danas. Imamo svi google, ali ponekad je teško naći iglu u plastu sijena. A ponekad jednostavno želite prijateljski savjet, ljudsku riječ nekoga kome vjerujete. Možda sam svoju zadaću preodgovorno shvatila, ali zbog toga sam se nekako bojala dati krive informacije - tako da sam s vremenom saznala sve o menstruacijama, pms-u, pilulama za dan poslije, svim vrstama kontracepcije, a onda i o ranim trudnoćama, spontanim pobačajima, kasnim komplikacijama i šarolikim porođajima. I ne žalim se, nemojte me krivo shvatiti! Uvijek sam za kvalitetnu raspravu o reproduktivnim organima i njihovoj upotrebi! No tema koja me i dalje vrlo često dočeka s vilicom na podu (od šoka, ne od neznanja) je suvremeno ignoriranje pojma kontracepcije. I ne samo 'kod mladih' - nekako imam dojam da su blesavi u pubertetu, a onda ako prežive, osvijeste se i uplaše pa nešto i nauče. A onda uđu u 'sigurnu luku', nakače prstenje na ruku i - tu mozak prestaje raditi. Kao da su neplanirana djeca u braku nešto što se mora! Kao da su neplanirana djeca u braku manji broblem od onih van braka! Zakon ih automatski priznaje kao zakonite pa nema veze ako nisu planirani, željeni, a ni ne znamo baš kud bismo s njim. Mora da je tako jer veći tabu od onog vezanog uz kontracepciju u braku nisam dugo srela! Ne smijem ni spomenuti koliko odraslih žena znam da otvoreno govore kako nisu bile kod ginekologa od kada su rodile zadnje dijete!! Kakva kontracepcija u braku? Neće muž. Sramota kupit. Neću dalje u detalje, samo ću se naživcirati.

prezervativi

Sama sam se nedavno srela sa nezavidnim problemom iz navedenog područja. Kako mi je majka imala hormonski karcinom dojke, po liječničkom naputku sam se morala iste sekunde maknuti s pilula. I ne samo ja - nakon dijagnoze i istraživanja svega što se istražiti dalo, došla sam do zaključka da bi većina žena trebala učiniti isto. Pilula ima i svoje prednosti, ali sve češće se dovodi u vezu sa karcinomom dojke (iako istovremeno smanjuje mogućnost dobivanja karcinoma grlića maternice npr.). Pilula je ok, ali samo pod uvjetom da ju nemate namjeru koristiti dugi niz godina, ako ste redovno pod liječničkim nadzorom, i ako imate čistu obiteljsku anamnezu, što je u današnje doba, na žalost, sve rjeđi slučaj. Kada sam prekrižila pilulu, prekrižila sam i dijafragmu i slične izume jer mi nikada nije bila jasna niti praktična upotreba niti me posebno zanimao sam proces postavljanja, vođenja brige o tom 'stranom tijelu', a iskreno, kod nas i nije baš rasprostranjena. Od spirale sam također odustala nakon početne euforije. Hormonska, poznatija pod imenom Mirena, nije dolazila u obzir zbog istog razloga kao i pilule, a 'obična spirala', iako vrlo vrlo praktična, također sa sobom povlači mnoge nedoumice. Kao i sve ostalo, nije 100% sigurna, u slučaju trudnoće vrlo često uzrokuje vanmaterničnu trudnoću, žene su sklonije upalnim procesima, a ima i tu moralno diskutabilnu stranu. I uza sve to - sve više stručnjaka se javlja kako bi skrenuli pažnju na povezanost spirale i povećanje mogućnosti obolijevanja od raka grlića maternice. I što sada?

Kontrol frik, kakav jesam, nikada nisam bila sposobna opustiti se dovoljno da idem na najčešći bračni izvor kontracepcije - 'pazit ćemo'. Znate li vi koliko sam ja već babinja odradila na temelju 'pazit ćemo' bračnih dužnosti? I sve je to lijepo i simpatično i pro-hrvatski, dokle god su mama i tata zadovoljni. Dokle god imaju mjesta za još jedno dijete dok 'se paze'. Ali kao što rekoh, ja ne ulazim u tu kategoriju. I dok sam s jednako (ne)opuštenim mužem raspravljala koje su nam opcije, shvatili smo da smo premladi za vazektomiju, a imamo i premalo djece. Uostalom, ne može biti da ne postoji drugi način! I sinulo nam je - prezervativ. Kondom. Gumica. Sve ono zbog čega ste ozbiljno razmišljali o tome da ipak nemate odnos kada je došlo do njega (ako ste bili savjesni i odgovorni). Jer prezervativi su uvijek opcija. Ali dosta otužna opcija, zar ne?

Ali što je tu je. 'Nemoj se, ne boj se', rekli bi naši stari, ali tko se još držao toga?

I dok smo tako razočarani raspravljali o sudbi kletoj koja nas je zadesila, javila mi se prijateljica sa pijedlogom da bacim oko na novi proizvod koji se pojavio na našem tržištu. Radi se o LELO HEX prezervativima, totalnom novitetu na našem tržištu. Nastali su kao posljedica prve promjene u dizajnu i stukturi prezervativa nakon sto godina. Iako smo do sada dobivali kojekakve promjene što se tiče okusa, rebraste ili ravne strukture, sam prezervativ je u suštini ostao nepromijenjen. Ali sada kažu da je došlo do 'revolucije u svijetu prezervativa'.

LELO HEX kondomi

Ne mogu reći da sam se nešto euforično uključila u razgovor jer koliko kondom drugačiji uopće može biti? Svi znamo da je nepraktičan, uništava raspoloženje u trenutku kada ga morate otvoriti, naći pravu stranu, namjestiti i onda se još brinuti gdje je, tko vodi računa o njemu, je li čitav i cijela lepeza dodatnih detalja koji nikome nisu pomogli u 'opuštanju i prepuštanju strasti' da se izrazim kao Danielle Steel ili ova nova koja je napisala 50 nijansi maštarija za kućanice. Ali švedski proizvođač koji se krije iza imena LELO tvrdi da je napokon uveo novu dimenziju u ovu mnogima najdostupniju vrstu kontracepcije - ovaj prezervativ trebao bi biti mnogo sigurniji od svih do sada, a također je elastičniji, fleksibilniji, lakši za rukovanje i bolje prijanja čime se također dobiva na sigurnosti. Činjenica da svijet želi novi kondom je potvrđena time što je ovu inovaciju na Indiegogu i na njihovom siteu prošlo ljeto podržalo preko 30,000 backera te su prikupili milijun dolara i dospjeli i na police tgovina.

Mene je nakon čačkanja po promo materijalima prvenstveno zainteresirala drugačija struktura. Naime, samo ime 'HEX' dolazi od strukture prezervativa koji izgleda kao da je sastavljen od saća, točnije od šesterokuta koji su odgovorni za sva navedena poboljšanja, ali i za gubitak osjećaja da imate gumicu između sebe i partnera - osjećaj koji mnogi nerado spominju, a ipak uzrokuje osjećaj gubitka intimnosti. Same saće dovele su do toga da je kondom gotovo ne puca, ali i u slučaju pucanja, pukotina se zadržava 'u svojoj saći'. Hvale ih na sve strane jer su riješili većinu problema. Ovaj puta nećete morati nikome lagati (pogotovo djeci u pubertetskoj dobi) da je osjećaj isti kao i bez njega!

Dizajn kondoma je također pogođen za današnje vrijeme - lijepo bi se kutijica uklopila u minimalističku instagram kompoziciju. Kupnja ne podrazumijeva više nelagodno gledanje u pod, a ne morate se niti osjećati kao promiskuitetna djevojčura kada izviri iz torbe. Dizajnerska ambalaža nije tu samo kako bi bila lijepa, drugačiji materijal omota lakše se i otvara, a i pravu stranu lakše je za naći. Jedino 'iznenađenje' je to što su ipak cjenovno u višem rangu od svega što sam do sada koristila. Ali kako ipak govorimo o proizvodu na koji se želim u potpunosti osloniti, mislim da je to kompromis na koji sam spremna pristati. Revolucije ne dolaze besplatno, zar ne? Jer na vazektomiju još uvijek nismo spremni. Inače, revolucionarne LELO HEX kondome možete od nedavno kupiti u Müller i dm trgovinama u Hrvatskoj, kao i online uz diskretnu dostavu.

LELO HEX kondomi

I da, sve ovo možete odbaciti sa podsmjehom u maniri 'sponzorske priče'. Ali činjenica je da je moja 'situacija' sa kontracepcijom stvarnost mnogih. Sve više nas ne želi pričati o tome, a jednostavno više ne zna kako dalje. Naravno da se možemo praviti fini i ponašati se kao da nešto tako prljavo i nisko kao sex ionako ne prakticiramo u svakodnevnom životu. A svi znamo kakav bi to brak, ma kakav bi to život bio, da je to prava istina. Druga opcija je 'paziti se' i možda poslagati malu četu djece u maniri Marije Terezije. Ali sjetite se, Marija Terezija je ipak raspolagala s puno većim brojem stambenih kvadrata po glavi novih članova. Ipak, ja sam odlučila da neću imati djecu nepripremljena, a odlučila sam da ne moram riskirati svoje zdravlje (potencijalno i život) da bih to ostvarila. Na kraju krajeva, tko zna što nam život donosi - nikada nije loše dodatno se zaštititi i od spolno prenosivih bolesti. Jer u raju je lijepo, ali dolje je ekipa, jelte. I zato se biram osloniti na LELO HEX prezervative, a vi se slobodno pravite da ovaj tekst niste pročitali. Ali si unesite mentalnu zabilješku - možda će vam zatrebati. ;)

#misusovo

Labels: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,